AMPA Institut Joan Amigó (L'Espluga de Francolí)

dimecres, 3 de novembre de 2010

Reunió anual AMPA amb les famílies

El dijous 28 d'octubre vàrem fer la reunió anual de l’AMPA amb els pares i mares. Us passo a citar alguns dels temes que van sortir:

Com a primer punt, vàrem definir els objectius que ha de seguir l’AMPA en aquesta junta:
a. Ser nexe d’unió entre les famílies i l’Institut en temes genèrics que no corresponguin a la relació individual entre alumne i professorat.
b. Ser un suport econòmic o relacional per al centre sempre que aquest ho demani.
c. Ser un suport econòmic o relacional per a casos puntuals amb famílies que ho necessitin.

I, en aquest context, s’emmarquen els següents punts:
1. Es va evidenciar la caiguda important d’ingressos a causa que no hi ha la venda de llibres de text. Això ens farà prendre algunes mesures restrictives. Per altra banda, la venda dels llibres de lectura ha resultat ser interessant econòmicament (l’any pròxim se seguirà oferint aquest servei).
2. S’intentarà fer els comunicats per correu electrònic, així com també es potenciarà el web de l’AMPA com a vehicle de difusió.
3. Es va manifestar l’interès de les famílies a proposar a Ensenyament (o a l’organisme pertinent) que el menjar es faci al mateix institut aprofitant les instal•lacions de què ja disposa. Per aquest motiu, es realitzaran un conjunt d’actuacions per aconseguir-ho.
4. Segueix en peu fer una enquesta per valorar la implantació dels ordinadors a l’aula ja que ens van manifestar el desconcert que aquests han generat a les famílies.
5. En la reunió ens van demanar que féssim un seguiment de la problemàtica que ha sorgit en relació amb un cert malestar existent en la classe de 1r A. L’AMPA i les famílies vam estar d’acord a donar tota la confiança al professorat ja que estem segurs que aquest fet es podrà resoldre amb satisfacció per a totes les parts implicades. Però, sense ser contradictori, també es va acordar fer una reunió de seguiment abans de les vacances de Nadal entre les famílies interessades i el centre.
6. Es va aprovar que, per raons que als presents van semblar òbvies, en la festa fi de curs no se serviran begudes alcohòliques fora del vi o cava del sopar. Els adults que vulguin fer unes “gotes” les hauran de portar de casa.
7. També es va manifestar el desacord amb la setmana de juny en la qual els alumnes que no han de fer exàmens de recuperació han d’assistir obligatòriament a l’institut encara que no facin cap activitat. Ens sembla que aquest tema ve d’Ensenyament i que el centre hi pot fer poca cosa. En qualsevol cas, si hi ha alguna manera de buscar una alternativa per què aprofitin el temps es una qüestió a parlar.
8. Activitats extraescolars: Es va decidir que, tenint en compte la poca gent apuntada, mirarem de centrar els esforços en unes poques i intentarem posicionar-les com a rellevants. Unes en les quals s’ha decidit invertir diners i energies han sigut en la Batucada i el tennis de taula (actualment són deficitàries). Aguantarem econòmicament i farem accions (hi ha previst fer un espectacle amb els alumnes de la Batucada) per tal d’aconseguir més participació.
9. Es va demanar que els alumnes que es queden a dinar es puguin rentar les dents sense que hagin de demanar la clau dels serveis. Es va proposar que es posés una pica en un racó del menjador amb aquesta finalitat i que els monitors ho recordin.
10. Ja tenim el número de la loteria. Aquesta setmana repartirem els talonaris.
11. La Marta Sedó ha deixat l’Ampa i en lloc seu han entrar tres nous membres. Aquests son la Maria Balcells, el Joan Anton Espasa i la Maria Rosa Carabassa.

Aprofitem per recordar-vos que la no presencia a aquesta reunió comporta l’acceptació de les decisions preses en la mateixa.

AMPA Joan Amigó

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada