L’AMPA va decidir, conjuntament amb la direcció del centre, establir un premi anual al millor alumne de cada curs tal com es publicita en aquest pòster.
He estat consultant el blog, m’ha informat de les últimes novetats - el resum de l’assemblea, la jornada intensiva ... - Molt bé, trobo que la pàgina és útil i està actualitzada.
També m’he posat al dia del “Triatló acadèmic”, m’ho havia comentat el meu fill però pensava que no ho havia entès bé. El disseny del cartell i l’eslògan: impecable, els regals ideals pels alumnes. Només una cosa, trobo que la proposta és molt atrevida, agosarada, difícil de valorar (quasi impossible i/o injusta). També crec que l’AMPA hauria de vetllar per beneficiar a tots els alumnes de l’institut (si més no als associats) i que aquest premi no va dirigit al 100 % d’aquests i ha un x % (que segur que és més d’un 50%) que automàticament ja no concursen.
De totes maneres, si heu organitzat aquest concurs segur que us heu informat i confieu que “tots” els alumnes es motivin. Endavant, tant de bo sigui així, jo ho voldria igual o més que vosaltres. Júlia Morgades
Gràcies pel comentari. L'iniciativa la vam consultar amb la direcció del centre i aquesta amb la resta de professors. Pel que ens van dir, a la gran majoria els va semblar una bona iniciativa.
La filosofia no és premiar al que solament treu bones notes si no el que compleix millor amb les 3 T que explica el pòster. D’aquesta manera s’intenta comunicar quins altres valors son imprescindibles pel futur professional.
Com tot, segur que hi pot haver algun efecte indesitjat que ara no controlem. Ja que es fa amb la millor de les intencions, esperem que surti tal com desitgem.
En el cas de que tingueu quelcom que dir, els pares o alumnes, seria molt interessant que ens ho comuniquéssiu o poséssiu en aquest bloc.
Jo estic d'acord amb la Júlia, i ja crec que la direcció i el professorat del centre la majoria estiguin d'acord ja que es aquest el seu tarannà motivar més als alumnes que ja estan motivats i sobretot a partir de tercer.
Per això crec que aquest tiatlò fore més adequat que el montés el centre i no l'ampa que com sempre han dit fan activitats per tots els alumnes i son pares i mares preocupats pel futur de tots els alumnes.
Sol es una opinió personal i que crec que hi ha coses que fallen en aquest institut i en el seu ensenyament. Això sí, a una part d'alumnes, que no compleixen el perfil que vol la direcció i que no tenen les mateixes oportunitats que d'altres.
Però les coses son així, per tant, que vagi bé el tiatló i seguiu endavant en la vostra tasca, que jo crec que ha de se molt difícil.
Hola Cristina, primer de tot agrair-te el teu comentari que crec molt interessant. Pot ser que no ens hem expressat correctament però la intenció que té l’AMPA a l’organitzar aquest premi no és excloure a ningú si no tot el contrari. El missatge que aquest “Triatló de les tres T” vol comunicar, son els valors que un futur professional haurà de tenir per poder desenvolupar-se en el mon laboral. Tu saps, com a empresària, que un treballador pot ser molt llest però que si no es porta bé amb els altres, no té voluntat ni il•lusió en millorar, si es molt limitat a l’hora de comunicar-se amb els clients, és despistat i desorganitzat, poc disciplinat, etc. (a cada feina li podríem afegir característiques depenen de les necessitats o del nivell), doncs, probablement acabis acomiadant-lo. I això passa en totes les empreses. No solament el treure bones notes és determinant, també s’ha de tenir: Talent (coneixements, intel•ligència, imaginació, il•lusió, comunicació, idiomes, puntualitat, superació, etc.). Tolerància (capacitat de treballar en grup, actitud, lideratge, col•laboració, etc.). Tecnologia (habilitat tecnològica, grau d'incidències, ús de les eines informàtiques i xarxes socials, etc.). No estic d’acord amb tu que promocionar aquestos valors no sigui un funció de l’AMPA ni que al fer-ho estiguem excloent a una gran part d’alumnes. Al revés, crec que intentem apropar a tots la realitat professional mitjançant un reclam prou atractiu per que ens facin cas. Repeteixo, el premiar a l’alumne que treu bones notes ja ho fan el centre amb l’avaluació de final de curs; nosaltres (mitjançant el criteri expert dels professors) volem premiar altres valors que complementen a aquest. Dit d’una altre manera, no necessariament l’alumne amb més excel•lents al seu historial acadèmic el guanyarà si no compleix amb els altres requisits. Per suposat, tampoc l’extrem contrari. Però, un fet és clar, l’alumne que no compren que ha de treballar aquestos valors per tal de poder estar preparat pel futur té poques possibilitats de guanyar-lo. Però, en aquest cas, no creus que és millor que algú li evidencií la necessitat de canviar? Doncs, això és precisament el que pretenem. Podríem fer-ho amb xerrades i sermons sense donar cap premi però segur que dirien que és un “rollo” i de poc serviria. Esperem que amb aquestes temptacions no passi el mateix. En qualsevol cas, si estem equivocats i en la propera reunió anual de l’AMPA a inic de curs la majoria vota per no repetir-ho, ho deixarem estar. Després, dius que aquest centre té deficiències formatives. Jo t’animo a que les exposis en detall. Crec que si és detecta alguna mancança el millor que podem fer és treballar-la i l’actual AMPA ha agafat el compromís de fer-ho. Per exemple, l’any vinent podríem portar dos ponents que expliquin els diferents punts de vista sobre separar els alumnes per nivells (encara que possiblement ja no hi hagi aquest problema). Segur que descobriríem moltes coses que desconeixem i que ens ajudaria a entendre el concepte. Així doncs, resumin, l’objectiu del “Triadló de les tres T” és comunicar un conjunt de valors a tots els alumnes i, per tant, no necessariament guanyarà el que tingui millors notes. A més a més, no es podrà repetir guanyador en els quatre anys per tal d’obrir les possibilitats a la resta. I una cosa més, que vull que quedi clara, l’AMPA no tindrà res a veure amb l’elecció dels premiats. Seran exclusivament els professor que decidiran els guanyadors en base aquestes condicions que he citat. Espero haver aclarit alguns dels punts del teu correu. Una abraçada Roger Galofré
Que tal Roger, Es nota que t'agrada escriure. No cal que et justifiquis tant les vostres bones intencions ja les crec.
Sol faltaria que el centre, a tots aquest alumnes que ells mateixos desmotiven els il·lusiones, a casa ja es fa tot el que es pot.
En quant al tema de la formació ja ho comentarem personalment, a començament de curs tu mateix en nom de l'AMPA vas dir que no era un tema que us pertoqui.
I amb la direcció del centre mes val no parlar-ne.
Per mi no cal cap ponències no donen mai cap solució.
Molt agraïda per la teva llarga atenció, que vagi fantàsticament bé el triatló i fins aviat.
He estat consultant el blog, m’ha informat de les últimes novetats - el resum de l’assemblea, la jornada intensiva ... - Molt bé, trobo que la pàgina és útil i està actualitzada.
ResponEliminaTambé m’he posat al dia del “Triatló acadèmic”, m’ho havia comentat el meu fill però pensava que no ho havia entès bé. El disseny del cartell i l’eslògan: impecable, els regals ideals pels alumnes.
Només una cosa, trobo que la proposta és molt atrevida, agosarada, difícil de valorar (quasi impossible i/o injusta). També crec que l’AMPA hauria de vetllar per beneficiar a tots els alumnes de l’institut (si més no als associats) i que aquest premi no va dirigit al 100 % d’aquests i ha un x % (que segur que és més d’un 50%) que automàticament ja no concursen.
De totes maneres, si heu organitzat aquest concurs segur que us heu informat i confieu que “tots” els alumnes es motivin.
Endavant, tant de bo sigui així, jo ho voldria igual o més que vosaltres.
Júlia Morgades
Hola Julia,
EliminaGràcies pel comentari. L'iniciativa la vam consultar amb la direcció del centre i aquesta amb la resta de professors. Pel que ens van dir, a la gran majoria els va semblar una bona iniciativa.
La filosofia no és premiar al que solament treu bones notes si no el que compleix millor amb les 3 T que explica el pòster. D’aquesta manera s’intenta comunicar quins altres valors son imprescindibles pel futur professional.
Com tot, segur que hi pot haver algun efecte indesitjat que ara no controlem. Ja que es fa amb la millor de les intencions, esperem que surti tal com desitgem.
En el cas de que tingueu quelcom que dir, els pares o alumnes, seria molt interessant que ens ho comuniquéssiu o poséssiu en aquest bloc.
Salutacions
Roger
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHola a tots,
ResponEliminaEstà molt ben pensat aquet blog.
Jo estic d'acord amb la Júlia, i ja crec que la direcció i el professorat del centre la majoria estiguin d'acord ja que es aquest el seu tarannà motivar més als alumnes que ja estan motivats i sobretot a partir de tercer.
Per això crec que aquest tiatlò fore més adequat que el montés el centre i no l'ampa que com sempre han dit fan activitats per tots els alumnes i son pares i mares preocupats pel futur de tots els alumnes.
Sol es una opinió personal i que crec que hi ha coses que fallen en aquest institut i en el seu ensenyament. Això sí, a una part d'alumnes, que no compleixen el perfil que vol la direcció i que no tenen les mateixes oportunitats que d'altres.
Però les coses son així, per tant, que vagi bé el tiatló i seguiu endavant en la vostra tasca, que jo crec que ha de se molt difícil.
Cristina Callau
Hola Cristina, primer de tot agrair-te el teu comentari que crec molt interessant.
ResponEliminaPot ser que no ens hem expressat correctament però la intenció que té l’AMPA a l’organitzar aquest premi no és excloure a ningú si no tot el contrari. El missatge que aquest “Triatló de les tres T” vol comunicar, son els valors que un futur professional haurà de tenir per poder desenvolupar-se en el mon laboral. Tu saps, com a empresària, que un treballador pot ser molt llest però que si no es porta bé amb els altres, no té voluntat ni il•lusió en millorar, si es molt limitat a l’hora de comunicar-se amb els clients, és despistat i desorganitzat, poc disciplinat, etc. (a cada feina li podríem afegir característiques depenen de les necessitats o del nivell), doncs, probablement acabis acomiadant-lo. I això passa en totes les empreses.
No solament el treure bones notes és determinant, també s’ha de tenir:
Talent (coneixements, intel•ligència, imaginació, il•lusió, comunicació, idiomes, puntualitat, superació, etc.).
Tolerància (capacitat de treballar en grup, actitud, lideratge, col•laboració, etc.).
Tecnologia (habilitat tecnològica, grau d'incidències, ús de les eines informàtiques i xarxes socials, etc.).
No estic d’acord amb tu que promocionar aquestos valors no sigui un funció de l’AMPA ni que al fer-ho estiguem excloent a una gran part d’alumnes. Al revés, crec que intentem apropar a tots la realitat professional mitjançant un reclam prou atractiu per que ens facin cas.
Repeteixo, el premiar a l’alumne que treu bones notes ja ho fan el centre amb l’avaluació de final de curs; nosaltres (mitjançant el criteri expert dels professors) volem premiar altres valors que complementen a aquest. Dit d’una altre manera, no necessariament l’alumne amb més excel•lents al seu historial acadèmic el guanyarà si no compleix amb els altres requisits. Per suposat, tampoc l’extrem contrari.
Però, un fet és clar, l’alumne que no compren que ha de treballar aquestos valors per tal de poder estar preparat pel futur té poques possibilitats de guanyar-lo. Però, en aquest cas, no creus que és millor que algú li evidencií la necessitat de canviar? Doncs, això és precisament el que pretenem.
Podríem fer-ho amb xerrades i sermons sense donar cap premi però segur que dirien que és un “rollo” i de poc serviria. Esperem que amb aquestes temptacions no passi el mateix. En qualsevol cas, si estem equivocats i en la propera reunió anual de l’AMPA a inic de curs la majoria vota per no repetir-ho, ho deixarem estar.
Després, dius que aquest centre té deficiències formatives. Jo t’animo a que les exposis en detall. Crec que si és detecta alguna mancança el millor que podem fer és treballar-la i l’actual AMPA ha agafat el compromís de fer-ho. Per exemple, l’any vinent podríem portar dos ponents que expliquin els diferents punts de vista sobre separar els alumnes per nivells (encara que possiblement ja no hi hagi aquest problema). Segur que descobriríem moltes coses que desconeixem i que ens ajudaria a entendre el concepte.
Així doncs, resumin, l’objectiu del “Triadló de les tres T” és comunicar un conjunt de valors a tots els alumnes i, per tant, no necessariament guanyarà el que tingui millors notes. A més a més, no es podrà repetir guanyador en els quatre anys per tal d’obrir les possibilitats a la resta.
I una cosa més, que vull que quedi clara, l’AMPA no tindrà res a veure amb l’elecció dels premiats. Seran exclusivament els professor que decidiran els guanyadors en base aquestes condicions que he citat.
Espero haver aclarit alguns dels punts del teu correu.
Una abraçada
Roger Galofré
Que tal Roger,
ResponEliminaEs nota que t'agrada escriure. No cal que et justifiquis tant les vostres bones intencions ja les crec.
Sol faltaria que el centre, a tots aquest alumnes que ells mateixos desmotiven els il·lusiones, a casa ja es fa tot el que es pot.
En quant al tema de la formació ja ho comentarem personalment, a començament de curs tu mateix en nom de l'AMPA vas dir que no era un tema que us pertoqui.
I amb la direcció del centre mes val no parlar-ne.
Per mi no cal cap ponències no donen mai cap solució.
Molt agraïda per la teva llarga atenció, que vagi fantàsticament bé el triatló i fins aviat.
Cristina Callau